wtorek, 20 sierpnia 2013

Czas przygotowań ruszył pełną para

Hej!

Po dwutygodniowym lenistwu ciężko jest wrócić do rzeczywistości. Dlatego już od niedzieli zbierałam się do napisania tego posta. Dodatkowo w tym okresie trudno jest znaleźć jakiś sensowny temat, gdyż zarówno kluby jak i nasza kadra ostro trenują. Z tego powodu w tym wpisie chciałabym krótko podsumować wydarzenia ostatnich dni.

Muszę zacząć od najważniejszego, czyli od naszej reprezentacji, która od początku sierpnia przygotowuje się do wrześniowych Mistrzostw Europy już w okrojonym składzie. Trener Anastasi ograniczył liczbę zawodników do szesnastu, rezygnując z Grzegorza Łomacza i Wojciecha Ferensa. Tym samym przed sparingami odpadnie jeszcze dwóch zawodników - atakujący i przyjmujący. Natomiast na pozostałych pozycjach już wszystko jest jasne. Na rozegraniu wystąpią Łukasz Żygadło i Fabian Drzyzga, na libero Paweł Zatorski i Damian Wojtaszek, a na środku Piotr Nowakowski, Marcin Możdżonek, Łukasz Wiśniewski i Andrzej Wrona. Jeśli nie będzie niespodzianek skład mamy optymalny, dobry i zgrany. Może brakuje jedynie Krzysztofa Ignaczaka, ale to jest decyzja trenera i choć jest dla mnie niezrozumiała i ciężko mi jest się z nią pogodzić to nie będę jej komentować. W takim zestawieniu wystąpimy w meczach towarzyskich z Serbami oraz w Memoriale Wagnera, w którym wezmą udział Rosja, Holandia i Niemcy. Na pewno jest to bardzo dobra okazja do ostatnich poprawek, ponieważ niedługo po Memoriale rozpoczną się ME. Zawody te będą niezwykle ważne, patrząc na sytuacje, w której ostatnio znalazła się nasza kadra. Jednak jeszcze raz powtórzę swój apel do kibiców i dziennikarzy. Nie wywołujcie niepotrzebnego ciśnienia. Zawodnicy muszą skupić się tylko na sobie i swojej grze. A my nie wymagajmy, tylko kibicujmy i wierzmy w naszą reprezentację!

Zmagania w World Grand Prix zakończyły już nasze zawodniczki. Na pewno nie mogą zaliczyć występu w tym turnieju do udanych, jednak nie to jest najważniejsze. Dla tego nowego zespołu i trenera ważne było ogranie i sprawdzenie kilku schematów oraz ustawień. Mam nadzieję, że odpowiednie wnioski zostały wyciągnięte i na ME nasze dziewczyny spiszą się naprawdę dobrze. Tym bardziej, że są w stanie daleko zajść. Oglądałam fragmenty meczów z Chinami i Argentyną. Doszłam do wniosku, że nasze reprezentantki spisują się dobrze, a czas może tylko działać na ich korzyść.

Sierpień to również etap przygotowań do sezonu klubów zarówno z OrlenLigii, jak i PlusLigii.Wiadomo, że na razie trenerom ciężko jest prowadzić treningi z powodu małej liczby zawodniczek i zawodników, którzy przebywają na zgrupowaniach swoich reprezentacji. Ostatnio przejrzałam sobie składy wszystkich klubów i doszłam do pewnych wniosków. Do OrlenLigii ściągnięto naprawdę dobre zawodniczki, jednocześnie wiele klubów postawiło na młodzież. Ciekawie prezentują się również kluby PlusLigii. Wydaje mi się, że wszystkie dysponują składami o dużych możliwościach. Podsumowując zapowiada się bardzo ciekawy sezon, zarówno u pań jak i u panów. Już nie mogę się doczekać:)

Wybiera się ktoś z Was na Memoriał Wagnera albo ME? Jeśli tak to Wam zazdroszczę i liczę, że podzielicie się swoimi wrażeniami:)

Pozdrawiam
    Kamila

P.S. Jeśli kiedykolwiek będziecie zastanawiać się, gdzie wybrać się na wakacje to mam dla Was podpowiedź - CHORWACJA. Jest przepiękna, cudowna i gorąca. Polecam!:)

2 komentarze:

  1. Skład jaki mamy, taki mam na ME i mam nadzieje, że będziemy się dobrze prezentować. Jakieś wymagania mieć możemy, ale przede wszystkim trzeba wierzyć w to, że nasi zawodnicy są w stanie im sprostać oraz mocno kibicować :)
    Plus Liga zapowiada się bardzo ciekawie, myślę, że może dość do kilku niespodzianek ;)
    Ja wybieram się na ME, relacja zapewne pojawi się u mnie na blogu :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na chwilę obecną mamy ciszę, chociaż jak wiadomo jest to cisza przed burzą, bo po przygotowaniach przychodzi czas na pokazanie, tego co się wypracowało :) Oby szczęśliwie dla naszych reprezentacji!

    OdpowiedzUsuń